Alternativ behandling af Depression

Har du gennem længere tid været nedtrykt, haft søvnproblemer og måske manglet energi og initiativ, så kan det være tegn på en depression.

Kinesiologi mod depression er et godt valg, da man ofte ikke selv kender årsagen til at depressionen er startet. Men din underbevidsthed kender svaret og derved er det muligt at rette op på den ubalance, der er skyld i depressionen.

Brug af kinesiologisk behandling ved depression
Måske har du hørt sætninger som; ”Du skal bare tage dig sammen” eller ”Husk nu at tænke positivt”. Men jeg ved desværre, at det er lettere sagt end gjort. Samtidig er der næsten altid flere faktorer, der spiller ind, når man rammes af depression.

Ved kinesiologisk behandling mod depression, ser jeg mennesket som en helhed. Det gør afbalancering af dine tanker og følelser lige så vigtige, som at energierne i din krop flyder uhindret.

Hvis du allerede er i medicinsk behandling for din depression, kan du stadig have gavn af kinesiologisk behandling for depressionen. Som nævnt tidligere er du måske ikke selv klar over, hvad årsagen er til, at depressionen er startet. Det kan være en hændelse eller sammenfald af flere ting, som din underbevidsthed holder fast i. Ved kinesiologisk behandling af depression åbnes der op for at bryde de tankemønstre, som din underbevidsthed holder fast i.

Når du vælger behandlinger med kinesiologi mod depression, vil jeg målrette behandlingen netop til dig og dine behov. Efter afbalanceringen får du måske nogle øvelser med hjem. Det kan være sætninger, du skal sige eller lette fysiske øvelser. Ved en kinesiologisk behandling mod depression skal hjemmearbejdet bruges til at hjælpe din krop med at fastholde og videreføre arbejdet med at nå dine mål.

Beskrivelse af depression
Mange med depression føler sig triste, er opgivende og mere trætte end normalt. Andre trækker sig fra at være sociale og på den måde varierer symptomerne fra person til person. Nogle føler også uro og angst og kan have selvmordstanker.

Depression er ikke aldersbetinget og det er heller ikke kun kvinder, der bliver ramt af depression, som man tidligere troede. Der er dog en let øget risiko, hvis man er kvinde og mellem 40 og 50 år.

Kan du nikke genkendende til nogle af de nævnte symptomer, eller kender du en, som er deprimeret?